Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

για το σχέδιο Αθηνά ;Χατζηγεωργίου Χρήστος

Ποιος τελικά πρέπει να αποφασίζει για το που θα λειτουργούν σχολές και τμήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης;
Το πελατειακό σύστημα ίδρυσης σχολών και τμημάτων πρέπει να συνεχιστεί;
Ότι έγινε έγινε και από εδώ και πέρα, και συνεχίζουμε με βάση τη λογική;

Δεν θα βρεις ούτε ένα Έλληνα που να μη συμφωνεί πως το προηγούμενο πελατειακό καθεστώς κάθε πόλη και Πανεπιστήμιο κάθε κωμόπολη και ΤΕΙ ήταν σωστό.
Δεν θα βρεις ούτε ένα γονιό να υπερθεματίζει να μπει το παιδί του σε ένα τμήμα κι ας πάρει έστω ένα χαρτί.
Το δικό μου παιδί ελπίζω όταν θα περάσει σε ΑΕΙ αυτό να είναι ένα Ίδρυμα που θα έχει την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή, το κατάλληλο προσωπικό αλλά και η πόλη που θα το φιλοξενήσει να έχει εκείνες τις πολιτιστικές, οικονομικές, κοινωνικές, προνοιακές υποδομές ώστε να μπορεί να ζήσει σχετικά άνετα και να καλύπτει τις πνευματικές του και κοινωνικές του ανάγκες.
Ε! Πώς να το κάνουμε τα Μουδανιά δεν μπορούν να καλύψουν όλα τα παραπάνω όσο κι αν το θέλουν οι τοπικοί πολιτικοί και μη προύχοντες.
Ας μιλήσουμε όμως για τη Δράμα, μια περιοχή που παραμένει αποκλεισμένη, περιθωριοποιημένη και υποβαθμισμένη για διάφορους λόγους που δεν είναι τώρα η ώρα να τους αναλύσουμε αν και οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες και σε ένα μεγάλο βαθμό προσωποποιημένες.
Θα προτιμήσουν λέτε τη Δράμα οι πανεπιστημιακοί; Σίγουρα όχι. Μήπως οι φοιτητές; Σίγουρα όχι.
Μήπως οι γονείς; Κομμάτι δύσκολο.
Ποιοι λοιπόν χτυπιούνται να υπάρχουν τμήματα ή σχολές στη Δράμα;
 Ασφαλώς μόνο οι Δραμινοί και κυρίως αυτοί που έχουν συμφέρον κυρίως οικονομικό όπως οι ιδιοκτήτες ακινήτων και διάφοροι επαγγελματίες.
Αν το δούμε λοιπόν τόσο στενά, ελάχιστοι είναι αυτοί που "καίγονται" και δεν έγινε και τίποτε να φύγουν μερικά τμήματα.
Ας το πάρουμε όμως αλλιώς. Μήπως η παρουσία συγκεκριμένων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δίνει και την ανάλογη κατεύθυνση ανάπτυξης της περιοχής και η παρουσία τους συνδεόμενη με την τοπική κοινωνία και παραγωγή δίνει προοπτικές ανάπτυξης και δένει με το όραμα της τοπικής κοινωνίας για ανάπτυξη συγκεκριμένων κλάδων;
Ποιος θα μπορούσε να αρνηθεί πως η ύπαρξη ΤΕΙ οινολογίας δένει με την ύπαρξη προβεβλημένων εταιρειών; Ποιος θα μπορούσε να αρνηθεί πως ανάλογη αξιοποίηση της μυθολογίας, παράδοσης  αλλά και της άριστης ποιότητας των κρασιών μας και όχι μόνο δεν θα μπορούσε να αποτελέσει την παραπέρα ανάπτυξη αμπελώνων και εταιρειών εμφιάλωσης και παραγωγής κρασιού και τσίπουρου υψηλής ποιότητας;
Για να μη σας κουράζω τα ίδια ισχύουν και για το τμήμα Δασοπονοίας  και εν μέρη για το τμήμα αρχιτεκτονικής τοπίου.
Ας παραδεχτούμε όμως πως δεν μπορούμε να διεκδικούμε τμήμα βιοτεχνολογίας με ανύπαρκτες δομές και με τη χώρα σε κατάσταση χρεωκοπίας.
 Οι τοπικοί άρχοντες αλλά και τα  πολιτικά κόμματα όσο κι αν θέλουν να γίνονται αρεστοί πρέπει ειδικά τώρα να λένε τα πράγματα με το όνομά τους.
Όλοι θα θέλαμε  η Δράμα να έχει Παιδαγωγικό τμήμα  γιατί κάποτε έβγαζε δασκάλους από το ορφανοτροφείο, να έχει κινηματογραφικό τμήμα γιατί εδώ γίνεται το φεστιβάλ μικρών ταινιών, να έχει οποιοδήποτε τμήμα , στρατόπεδο, υπηρεσία.....
Κυρίες και κύριοι ας σταματήσουμε να σκεφτόμαστε  τοπικιστικά, εγωιστικά, συντεχνιακά.
Το μέλλον των παιδιών μας δεν εξαρτάται μόνο από το μέλλον το τοπικό και το προσωπικό μας αλλά και από το μέλλον συνολικά της χώρας μας. Την αποκέντρωση που δεν κάναμε όταν ήταν η εποχή των παχιών αγελάδων δεν μπορούμε να την κάνουμε σήμερα. Σήμερα είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε η ελαχιστοποίηση του κόστους με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και αυτό τόσο στην υγεία, στην αυτοδιοίκηση, στην παιδεία, στον πολιτισμό σημαίνει συγχωνεύσεις, αναδιαρθρώσεις, μεταρρυθμίσεις...
Χωρίς υστερίες (τις οποίες τις βλέπω κυρίως από αυτούς που επί χρόνια είχαν τα ηνία της τοπικής αυτοδιοίκησης), με εμπεριστατωμένους φακέλλους που θα είναι κοστολογημένοι μπορούμε να διεκδικήσουμε παραμονή κάποιων ΤΕΙ στην πόλη μας και ταυτόχρονα  να επιδιώξουμε τη δημιουργία εκείνων των συνθηκών  που σε μια μεθεπόμενη κατάσταση θα μας εξασφαλίσουν τη λειτουργία νέων δυναμικών τμημάτων που θα έχουν όμως σχέση με την παραγωγή και το παραγωγικό μοντέλο της περιοχής.
Αν παρόλα αυτά επιθυμείτε αύξηση της πανεπιστημιακής κοινότητας στη Δράμα είμαι μαζί σας αρκεί να μου παρουσιάσετε ένα σχέδιο γιατί άκουσα ότι όταν μερικοί δικοί μας έφτασαν μπροστά στη Διαμαντοπούλου και τους έβγαλε στοιχεία για το κόστος κάθε φοιτητή στη Δράμα απάντηση δεν πήρε..
Έχω άδικο;  
\
Χρήστος Χατζηγεωργίου
Υπεύθυνος Παιδείας
ΔΗΜΑΡ Δράμας